Nastavení EET

 Září 03, 2019
Máte-li povinnost evidovat tržby, tento návod Vám ukážeme, jak nastavit Elektronickou evidenci tržeb v aplikaci EKONOM účtenka.
Nevíte, zda máte povinnost evidovat tržby? Informace o tom jak to zjistit naleznete na informačním portále etrzby.cz (odkaz).

Získání autentizačních údajů pro přístup do webové aplikace EET

Nejdříve si musíte požádat o autentizační údaje do webové aplikace Elektronická evidence tržeb (odkaz), kde si následně zaeviduje své provozovny a vygenerujete certifikát. Máte na výběr dvě možnosti, jak o tyto autentizační ůdaje požádat:
1. Elektronicky na Daňovém portálu (odkaz) pomocí přihlašovacích údajů do datové schránky, kde Vám budou autentizační údaje poslány co nejdříve (Obrázek 1).

Obrázek 1

2. Osobně na libovolném finančním úřadu. Stačí vám k tomu občanský průkaz. Obdržíte obálku s Vašimi autentizačními údaji (přihlašovací jméno a heslo), které budou aktivovány do 24 hodin.

Jakmile budete mít přihlašovací údaje k dispozici, přihlašte se do webové aplikace EET (odkaz) (Obrázek 2).

Obrázek 2

Vytvoření provozovny

Ve webové aplikaci EET vyberte v menu Provozovny a stikněte tlačítko +Nová provozovna (Obrázek 3). Jakmile vytvoříte provozovnu, uvidíte ji v seznamu.
Poznamenejte si číslo provozovny, neboli ID Provozovny. Toto ID vyplníte v aplikaci EKONOM účtenka.

Obrázek 3

Vytvoření certifikátu

V tomto návodu předokládáme, že certifikát vytváříte pomocí zařízení, na kterém je nainstalována aplikace EKONOM účtenka (pokud to není pravda, přečtěte Další možnost vytvoření certifikátu níže). Ve webové aplikaci EET vyberte v menu Certifikáty a stiskěte tlačítko Nový certifkát (Obrázek 4) a vyberte možnost Nahrát žádost ze souboru. Otevře se výběrový dialog, kde vyhledejte a vyberte soubor pozadavek.req (typická cesta k souboru: interní_uloziste/ekonomuctenka/pozadavek.req).

Obrázek 4

Jakmile se soubor nahraje, žádost odešlete stiskem tlačítka Odeslat žádost. Následně si stáhněte nový certifikát ve formátu .crt do zařízení. Tento soubor nahrajete do aplikace EKONOM účtenka.

Nastavení EET v aplikaci

Nyní máte vše připraveno pro nastavení EET v aplikaci EKONOM účtenka. V nastavení EET vyplňte ID provozovny a vyberte certifikát .crt ze souboru. Nejste-li plátci DPH vyplňte také DIČ pro EET. Aktivujte EET. Hotovo, EET máte nastaveno.

Další možnost vytvoření certifikátu

Provádíte-li vytvoření certifikátu na jiném zařízení, než na kterém je nainstalována aplikace EKONOM účtenka, použijte možnost Vytvořit žádost v prohlížeči. Dokončete průvodce vytvořením certifikátu, zapamatujte si heslo a stáhněte si certifikát ve formátu .p12.
Tento soubor certifkátu si pošlete do zařízení s aplikací EKONOM účtenka (e-mail, sdílení, cloudové úložiště apod.) a vyberte jej v nastavení EET v aplikaci. Při vybrání budete potřebovat zadat heslo k tomuto certifikátu, které jste zadali při vytváření certifikátu. Dále nastavte provozovnu, případně DIČ pro EET pokud nejste plátci a EET máte nastaveno.