Spropitné a EET
Spropitné, jakožto dobrovolné vyjádření spokojenosti zákazníka, je bráno jako jakákoliv jiná platba. V rámci EET mohou nastat tři situace, které se liší tím, zda se spropitné má, nebo nemá, evidovat v EET.
-
Spropitné je placeno v hotovosti a dostane jej zaměstnanec
Částka nepodléha EET a je zahrnuta do hrubé mzdy zaměstnance.
-
Spropitné je placeno v hotovosti a dostane jej majitel nebo provozovatel služby
Částka podléha EET a je nutné ji zaevidovat jako tržbu.
-
Spropitné je placeno kartou
Částka nepodléha EET.
EKONOM účtenka obsahuje nově funkci spropitného pro druhou situaci (pro majitele a provozovatele služeb). V ostatním nastavení zapněte přepínač Ptát se na spropitné?.
Tato volba způsobí, že po vytisknutí účtenky zaplacené v hotovosti se zobrazí dialog, ve kterém můžete zadat výši spropitného.
Pokud zadáte spropitné, dojde k vystavení nové tržby ve výši spropitného. Tato tržba je také evidována v EET. Dialog můžete samozřejmě přeskočit.
Toto zpracování je vhodné pro ty, kteří si nechtějí říkat o spropitné ještě před vystavením účtenky.